Tips elak dari diintai secara tersirat

Assalamualaikum

Khas utk wanita ye. Laki2 yg jenis pemalu pon boleh gak join baca...
Pernah x korang menghadapi situasi2 sebegini:
1) Tengah jalan2 kt shopping mall MichaelBay (bukan nama sebenar) dgn mak,tiba2 perot memulas2 memanggil2 korang ke arah toilet. N prasan x ade sesetengah toilet ,kat dalam toilet tu ada jamban kan,n dalam jamban tu sendri ada ada cermin besar kat blakang.Haa..jeng..jeng..jeng..Or korang belek2 muka korang yg kyopta tu kat cermin muka kat sinki.
2) Window shopping dgn mak mertua, berkenan dress pink kat bahagian pakaian. Tros grab semangat brkobar-kobar nak try dalam fitting room. Buka-buka segala yg ada,tros pakai dress pink tu. Wahhh mengancamnye aku..Haaa ada kann..

Ekceli korang yakin ke cermin yang tergantung yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah (orang kat belakang cermin boleh melihat korang, sementara korang x dapat melihat mereka) .Alaa cermin yang digunakan oleh pihak polis di ruang soal siasat. Kan korang biasa tengok dalam muvie.Kann kan.
Saya xpastila ni btol or tidak. Tapi terdapat juga tempat di mana orang memasang cermin 2 arah di dalam fitting room dan xketinggalan juga tandas awam. Kalau korang tengok cermin 2 arah tu dengan pandangan biasa, xnampak pon perbezaannya dengan cermin biasa. Sooo sangatla menakotkan kalau betol2 cermin yg  kita tengah buka2 baju tu adalah cermin 2 arah..Ohh tidak,aku dinoda..hukhukk.nangis berlagu2 lagi tu.

So untuk menghindarkan diri kita diintai atau dinoda secara visual, disini saya tunjukkan cara bagaimana nak kenal pasti tu cermin biasa or cermin banyak 2 arah.


----> TEST KUKU BERCAGU  JARI
-Letakkan ujung kuku korang di atas permukaan cermin .
-Jika ada jarak (gap) antara kuku dan bayangan kuku korang di cermin, dapat dikatakan bahawa cermin itu adalah cermin biasa. Fuhhhh lega,selamat diriku dari diintai.
- Tetapi, jika kuku itu terus menyentuh bayangan kuku korang di cermin, hati-hatilah, kerana mungkin itu adalah cermin DUA ARAH !!Waaaaaa.Tanjattt gigirl....xmo masuk fitting room dah pasni.Xmo masuk toilet awam dahh.Sanggup tahan u'uk sampai balik rumah nnt. 
Anda selamat.Ini cermin biasa

Ohh bulan. Ini cermin 2 arah.Kita bakorr ini cermin


p/s: Kerana itu ingatlah selalu, setiap kali korang melihat cermin di tempat-tempat awam seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI" . Xyah bayar tol . Mudah dilakukan, dan paling penting mungkin boleh menyelamatkan korang dari "DIINTAI atau PERKOSAAN VISUAL" !
Salam

Comments

  1. selama ni tak tahu pun,kena lebih hati-hati lepas ni

    ReplyDelete
  2. wa!! sy bru tau..perlu berhati2..

    p/s: share la kalau mau..sy izinkan aje..utk perkongsian bersama =) silakan yer..

    ReplyDelete
  3. tenkiu tok info (^_^)

    jom join contest cik suha

    http://suhasimplelife.blogspot.com/2011/07/contest-cerita-ini-cerita-katak.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts