My Chingu..Kamsamida pada yg sudi follow. I will follow back :)

Our Annivesary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 16, 2013

Nak kurus macam saya? hihi


Assalamualaikum…

Kebelakangan ni semakin ramai ingin cuba kurangkan berat badan dengan supplemen Shaklee. Ramai juga yang mengambil jalan singkat dengan memakan sebarang produk yang hasilnya dapat di lihat dalam masa yang singkat tanpa melihat apakah kandungan produk tersebut ( ada pengesahan dari KKM  ke tidak? halal ke tidak?). Tapi dengan Shaklee anda jangan risau..Ia ada pengesahan dari KKM dan juga JAKIM (halal).

Apa yang anda perlukan?
Basic course : Detox + Fat Emulsifier + Protein
Detox Product : Herb-lax / Alfalfa
Fat Emulsifier/Pemecah Lemak : Lecithin /OmegaGuard
Protein : Cinch Shake / ESP




Kenapa perlu detox?
Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.
HerbLax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil harian. Cara pemakanan perlu diubahsuai untuk BF mommy dalam 2 kali seminggu sahaja. Begitu juga bagi mereka yang jenis mudah lawas. Diet yang berjaya bukan bermakna “SAYA TURUN BERAT 10KG DALAM SEBULAN”. Itu sebenarnya diet paling tak berjaya. Saya boleh jamin yang orang tu akan rebound balik.

Kenapa Lecithin/Omega perlukan Detox Product?
Lecithin/Omega fungsinya semata-mata untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk bawa keluar daripada badan. Oleh itu, perlu ambil lecithin/omega dengan combination produk di atas.

Kepentingan Protein?
Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby ( menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi die kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Sebab tu kalau tengok penerangan tentang Cinch Shake, antara point yang ditekankan adalah pemeliharaan otot semasa diet.
Untuk Ibu menyusu, disarankan pengambilan ESP ( Energizing Soy Protein) daripada Cinch Shake sebab kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak-anak.

Jadi, perlukah saya ambil kesemua produk?
TERBAIK adalah ambil semua walau bagaimanapun kami faham yang ada alami masalah bajet. Untuk mereka ini, boleh mulakan samada dengan herb-lax+lecithin atau alfalfa+lecithin atau alfalfa+omega dulu ataupun gabungan HerbLax+lecithin/Omega+Alfalfa. Selepas berat badan mula turun, boleh tambah protein.

 Wassalam

Credit: Hanis Amin

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Wednesday, January 2, 2013

Selamat Tahun Baru dan Doa Sebelum Tidur

Assalamualaikum

Ada kaitankah tajuk di atas?? Tahun baru dan doa? Of course ada..Saya doa semoga tahun baru 2013 ni membawa lebih keberkatan,kebahagian,kesihatan,keseronokan,kesenangan, dan yang pastii bukan janji, kekayaannnn harta ,duit dan budi pekerti..hihi.. 

So lepas dah doa banyak2 tu,bolehlah tidur dengan lena sambil mimpi duit juta-jutaan jatuh ke riba (nampak sangat tamak benor asyik tulis pasal duit je) .Hihi..

Tapiiii,sebelum tidur, kita kena buat apa kawan-kawan? 
- Solat-> checked
- Makan supplemen-> checked
- Minum susu -> checked
- Gosok gigi -> Not yet (Malas..boleh??)
** Last but not least, 
- Doa sebelum tidur laa




Wassalam