My Chingu..Kamsamida pada yg sudi follow. I will follow back :)

Our Annivesary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, September 28, 2013

APA ITU ESP??? SEJAUH MANA IANYA PERLU???? & KENAPA SHAKLEE??

Assalamualaikum 



♥ESP adalah minuman kacang soya yang rendah lemak dan yang lebih penting, tak bersifat GMO (iaitu kacang soya yang bebas daripada pendedahan perubahan genetik - daripada benih sampailah penyimpanan [semulajadi&berkualiti]).

♥ESP sumber protein biologi yg lengkap utk kita sebab kandungannya.. Ada kesemua 9 asid amino perlu, yang PERLU DIAMBIL kerana badan kita tak boleh nak menghasilkannya sendiri...tapi, apa pulak asid amino ni??

**Struktur protein terbina oleh komponen2 kecil yang dikenali sebagai ASID AMINO. Setiap protein adalah berbeza & terdiri daripada komposisi asid amino yang berbeza. Protein yang berkualiti adalah protein yg mengandungi kesemua (@ hampir semua) asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia... (iye.. pengambilan ESP adalah jawapan terbaik)

**Asid amino inilah juga yang membantu singkirkan toksik dan lindungi hati serta organ2 yang lain.

**kalau kita tengok maksud perkataan protein tu sendiri adalah daripada perkataan yunani yang bmaksud "PROTOS" yang bermaksud "yang pertama muncul@tmpt pertama"... kenapa?..sebab tubuh badan kita ni terdiri daripada protein. (Tulang, otot, organ, kulit, rambut adalah DIPERBUAT daripada protein) (antibodi,enzim, hormon pula TERBENTUK daripada protein) (sebahagian daripada hemoglobin juga daripada protein..hemoglobin ni fungsinya untuk angkut oksigen ke sel2 dalam badan kita)
**bukan itu sahaja, protein juga membantu membina dan memperbaiki tisu2 badan, menyihatkan jantung, tingkatkan antibodi, bina dan kuatkan sel, bekalkan tenaga, menegangkan kulit (elastic fiber) dan menggalakkan lagi pnghasilan susu ibu.

KENAPA SHAKLEE???
♥Shaklee lah syarikat PERTAMA yang mencipta supplement berasaskan kacang soya. sejak 1970 lagi dijalankan ujian klinikal terhadap keperluan protein dan telah terbukti bahawa soy-protein adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan.

♥ESP Shaklee ialah tanpa kolesterol & laktosa, tiada perasa tiruan/pemanis/pewarna/pengawet, dan yang penting ianya INSTANT & VERSATILE (boleh campur dgn mana2 minuman kecuali kopi/teh DANNNNNN kadar penghadaman yang tinggi, diserap terus dlm darah).

KALAU TAK AMBIL ESP??
♥ESP ni adalah makanan tambahan dan ianya muncul untuk menampung keperluan protein untuk tubuh badan kita. kalau kita tak ambil ESP ni,kita perlu pastikan yang setiap hari kita makan sumber protin, yang boleh didapati daripada daging,susu lembu,telur,kekacang,tofu,tempe,soya dan lain-lain protein..tapi hakikat sebenarnya, rata-rata makanan di malaysia ni amatlah rendah kandungan proteinnya... akibatnya? boleh menjejaskan hampir keseluruhan fungsi tubuh kita.
 
Untuk info lanjut boleh PM/whatsapp saya: 012-3872690 (Azie Suhaimi)

Feel free to share ♥ 

Wassalam

Resepi ESP Oreo

Assalamualaikum

Hari ni nak jadi chef sat na....menunya adalahhhh.....ESP OREO Mabeless.




Bahan-bahannya:
-ESP 3 sudu besar
-MEALSHAKES 2 sudu besar
-OREO 1 keping


Campur semua bahan..dan shake...shake...minum..lazatnya...tidur lena.

Selamat mencuba.


 Wassalam

Monday, September 23, 2013

Solat ni sah ke tak?


Atok dia solat...seperti biasa dia pun nk join sekaki...tapi tak sempat nk tutup aurat..hihi

Sunday, September 22, 2013

Makan Shaklee tapi tiada kesan positif??

Assalamualaikum

Anda rasa semakin teruk setelah mengambil produk Shaklee kami?

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan?

A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.




Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.



Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik?

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.


Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan simptom yang sama semasa krisis penyembuhan?

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.



Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.



Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:

》Tidak mengamalkannya setiap hari
》Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
》Takot kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
》Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
》Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
》Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
》Mengalami masalah emosi

Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan
Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

Krisis Penyembuhan Penerangan / Penyebab

》Sakit kepala yang melampau,  Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

》Demam, tidak cukup rehat-Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi imunisasi badan

》Cirit-birit, meningkatkan pergerakan - Petanda bagi menyahtoksin, usus, najis berbau, air kencing berbau menghimpunkan  bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar

》Kembung perut-Sistem penghadaman yang lemah

》Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir- Fungsi hati yang lemah, usus besar
yang tidak sihat dan sistem pembersihan

》Penghasilan lendir seperti selsema, Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak, kahak juga adalah petanda bagi
menyahtoksin

》Pendarahan Hidung- Mungkin petanda bagi kekurangan darah

》Rasa sakit pada otot dan sendi- Badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit

》Peningkatan rasa sakit di sebahagian-Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

》Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif- Sistem saraf yang lemah

》Kitaran haid yang tidak menentu, Hormon yang tidak seimbang /perubahan waktu kitaran haid, kegatalan penyakit buasir pada alat sulit, penghasilan lendiran yang banyak

》Lapar, Pening -Tekanan darah rendah, anaemia

》Loya, sembelit, tersedu- Sistem hadaman yang lemah, masalah hati

》Edema (membengkak)- Masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

Wassalam


****************************************************************************************************************
Tidak wajib dan tidak juga sunat berniat dalam bahasa Arab, memadai dalam bahasa Melayu atau apa-apa bahasa yang kita fahami. Tetapi baik dan berpahala jika diamalkan dalam bahasa Arab dengan niat kita cinta kepada bahasa Arab sebagai bahasa Nabi Muhammad s.a.w. dan bahasa Al-Quran.
Lafaz niat sehari:
Lafaz setiap malam. Niat ringkas:
نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa Ramadhan kerana Allah Taala.
Lafaz lengkap:
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Sebenarnya bangun untuk bersahur itu sudah dikira berniat untuk berpuasa.
Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:
Lafaznya:
نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Digalakkan berniat puasa untuk sebulan dengan sekali niat pada malam pertama Ramadhan bagi mengelakkan daripada tidak sah puasa kerana terlupa berniat pada malamnya, kita mengikut Imam Malik yang membolehkan berniat untuk sebulan sekali gus.
Namun begitu, jika puasa Ramadhan kita terputus oleh sesuatu sebab, seperti haidh, sakit atau lain-lain, maka niat puasa sebulan itu tidak lagi memadai untuk hari-hari puasa yang seterusnya, tetapi, hendaklah diperbaharui niat apabila tidak ada lagi perkara yang menghalang daripada puasa berturut-turut tersebut. Maksudnya, dengan memperbaharui niat sekali lagi bagi semua hari-hari puasa Ramadhan yang berbaki, iaitu niatnya:
“Sahaja aku berpuasa esok dan sehingga akhir Ramadhan ini kerana Allah Ta’ala”.
Waktu Berniat
Waktu berniat bermula daripada terbenam matahari, yakni masuk waktu sembahyang fardhu Maghrib hinggalah sebelum terbit fajar shadiq (waktu Subuh). Oleh itu, bolehlah dilakukan niat puasa pada mana-mana bahagian daripada waktu tersebut, walaupun semasa berbuka.
Doa Berbuka Puasa
اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
Ya Allah, Aku telah berpuasa untuk Kau dan pada Kaulah aku mempercayai dan aku membuka puasa dengan apa yang Kau berikan


Hukum Puasa Di Bulan Ramadhan
Firman Allah S.W.T: “ Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ – (Surah Al-Baqarah: 183)}}
Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa’i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:
“Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan”
- See more at: http://ezany-kun.com/lafaz-niat-sehari-puasa-sebulan-puasa-dan-doa-berbuka-puasa/#sthash.8RAsZJ2d.dp
Tidak wajib dan tidak juga sunat berniat dalam bahasa Arab, memadai dalam bahasa Melayu atau apa-apa bahasa yang kita fahami. Tetapi baik dan berpahala jika diamalkan dalam bahasa Arab dengan niat kita cinta kepada bahasa Arab sebagai bahasa Nabi Muhammad s.a.w. dan bahasa Al-Quran.
Lafaz niat sehari:
Lafaz setiap malam. Niat ringkas:
نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa Ramadhan kerana Allah Taala.
Lafaz lengkap:
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Sebenarnya bangun untuk bersahur itu sudah dikira berniat untuk berpuasa.
Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:
Lafaznya:
نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Digalakkan berniat puasa untuk sebulan dengan sekali niat pada malam pertama Ramadhan bagi mengelakkan daripada tidak sah puasa kerana terlupa berniat pada malamnya, kita mengikut Imam Malik yang membolehkan berniat untuk sebulan sekali gus.
Namun begitu, jika puasa Ramadhan kita terputus oleh sesuatu sebab, seperti haidh, sakit atau lain-lain, maka niat puasa sebulan itu tidak lagi memadai untuk hari-hari puasa yang seterusnya, tetapi, hendaklah diperbaharui niat apabila tidak ada lagi perkara yang menghalang daripada puasa berturut-turut tersebut. Maksudnya, dengan memperbaharui niat sekali lagi bagi semua hari-hari puasa Ramadhan yang berbaki, iaitu niatnya:
“Sahaja aku berpuasa esok dan sehingga akhir Ramadhan ini kerana Allah Ta’ala”.
Waktu Berniat
Waktu berniat bermula daripada terbenam matahari, yakni masuk waktu sembahyang fardhu Maghrib hinggalah sebelum terbit fajar shadiq (waktu Subuh). Oleh itu, bolehlah dilakukan niat puasa pada mana-mana bahagian daripada waktu tersebut, walaupun semasa berbuka.
Doa Berbuka Puasa
اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
Ya Allah, Aku telah berpuasa untuk Kau dan pada Kaulah aku mempercayai dan aku membuka puasa dengan apa yang Kau berikan


Hukum Puasa Di Bulan Ramadhan
Firman Allah S.W.T: “ Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ – (Surah Al-Baqarah: 183)}}
Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa’i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:
“Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan”
- See more at: http://ezany-kun.com/lafaz-niat-sehari-puasa-sebulan-puasa-dan-doa-berbuka-puasa/#sthash.8RAsZJ2d.dpuf
Tidak wajib dan tidak juga sunat berniat dalam bahasa Arab, memadai dalam bahasa Melayu atau apa-apa bahasa yang kita fahami. Tetapi baik dan berpahala jika diamalkan dalam bahasa Arab dengan niat kita cinta kepada bahasa Arab sebagai bahasa Nabi Muhammad s.a.w. dan bahasa Al-Quran.
Lafaz niat sehari:
Lafaz setiap malam. Niat ringkas:
نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa Ramadhan kerana Allah Taala.
Lafaz lengkap:
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Sebenarnya bangun untuk bersahur itu sudah dikira berniat untuk berpuasa.
Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:
Lafaznya:
نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Digalakkan berniat puasa untuk sebulan dengan sekali niat pada malam pertama Ramadhan bagi mengelakkan daripada tidak sah puasa kerana terlupa berniat pada malamnya, kita mengikut Imam Malik yang membolehkan berniat untuk sebulan sekali gus.
Namun begitu, jika puasa Ramadhan kita terputus oleh sesuatu sebab, seperti haidh, sakit atau lain-lain, maka niat puasa sebulan itu tidak lagi memadai untuk hari-hari puasa yang seterusnya, tetapi, hendaklah diperbaharui niat apabila tidak ada lagi perkara yang menghalang daripada puasa berturut-turut tersebut. Maksudnya, dengan memperbaharui niat sekali lagi bagi semua hari-hari puasa Ramadhan yang berbaki, iaitu niatnya:
“Sahaja aku berpuasa esok dan sehingga akhir Ramadhan ini kerana Allah Ta’ala”.
Waktu Berniat
Waktu berniat bermula daripada terbenam matahari, yakni masuk waktu sembahyang fardhu Maghrib hinggalah sebelum terbit fajar shadiq (waktu Subuh). Oleh itu, bolehlah dilakukan niat puasa pada mana-mana bahagian daripada waktu tersebut, walaupun semasa berbuka.
Doa Berbuka Puasa
اللهم لك صمت وبك امنت وعلى رزقك أفطرت
Ya Allah, Aku telah berpuasa untuk Kau dan pada Kaulah aku mempercayai dan aku membuka puasa dengan apa yang Kau berikan


Hukum Puasa Di Bulan Ramadhan
Firman Allah S.W.T: “ Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ – (Surah Al-Baqarah: 183)}}
Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa’i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:
“Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan”
- See more at: http://ezany-kun.com/lafaz-niat-sehari-puasa-sebulan-puasa-dan-doa-berbuka-puasa/#sthash.8RAsZJ2d.dpuf
 Berminat nak mencuba vitamin Shaklee untuk kesihatan dan kecantikan yang lebih baik? Saya sedia membantu anda :) 
 Azie Suhaimi - ID 894147 
SMS/Whatsapp : 012-3872690 
Emel : innerbeauty2u@gmail.com 
( sila LIKE untuk dapatkan konsultasi EKSKLUSIF dan harga ISTIMEWA dari kami)

Thursday, September 19, 2013

PENGEDAR SHAKLEE DIPERLUKAN DI SELURUH MALAYSIA

Assalamualaikum



 Kami sedang mencari mereka yang bersemangat dan memiliki daya usaha yg tinggi dari SELURUH MALAYSIA termasuk di SABAH/SARAWAK untuk sama-sama menjana pendapatan sampingan berjumlah 4 ANGKA mahupun 5, 6 ANGKA bersama SHAKLEE, syarikat yg telah bertahan selama lebih 50 TAHUN! Dengan hanya bermodalkan RM65 sahaja...
 
.................................................................................................................
 Antara kelebihan berniaga dan menjadi pengedar sah Shaklee:
● faedah kesihatan & kecantikan dari produk yang digunakan sendiri.
● kelayakan PERSONAL BONUS dari 5%-21% setiap bulan bermula dari 2 angka hingga 6 angka !
● kelayakan utk mendapat pelbagai INSENTIF, CAR BONUS dan percutian yg ditaja oleh Shaklee.
● kemudahan berbisnes tanpa menyimpan stok bertimbun di rumah.
● semuanya secara ONLINE sahaja, tiada meeting & sebagainya.
● Anda juga akan dibimbing serta akan dijemput masuk ke special group di FB & juga whatsapp.
................................................................................................................
Jika berminat dan mahu info lanjut, boleh
KLIK SINI
Atau
Sms/whatsapp: Azie Suhaimi - 0123872690

 " JOIN TEAM KAMI DI GROUP JUTAWAN UNTUK MEMBURU IMPIAN"

PENGEDAR SHAKLEE DIPERLUKAN DI SELURUH MALAYSIA




Wassalam

Susu ibu banyak! Rahsianya?

Assalamualaikum




Darwish sudah berumur 1 tahun 6 bulan....Diam tak diam dah nak dekat 2 tahun umur si budak bijak tu. Dan alhamdulillah, saya masih lagi mampu menyusukan Darwish dengan susu ibu walaupun saya sibuk bekerja. Syukur sangat dengan anugerah Allah kerana memberi rezeki susu ibu kepada anak saya. Dan apakah rahsianya? Psstt...Meh dekat sikit saya nak habaq ni.
Ibu yang ingin menyusukan anak secara eksklusif perlulah mengumpul stok susu seawal yang mungkin.Dalam masa berpantang tulah peluang dan masa yang sangat banyak untuk kumpul stok. Susu pun banyak mencurah-curah lagi time tu. Berikut beberapa tip mengumpul stok SUSU BANYAK khas untuk ibu berkerjaya.

  • Minda - set minda anda untuk menyusukan bayi sejak mengandung lagi, dan banyakkan membaca tentang ilmu penyusuan
  • Pam awal-  mengepam susu seawal minggu pertama atau kedua berpantang
  • Demand vs Supply - Selagi ada demand dari bayi anda, selagi itulah susu akan dihasilkan. Jadi, rajin-rajinkan menyusu bayi anda dan bangunkan jika bayi tidur terlalu lama. Kosongkan payudara sekerap yang mungkin. Amalkan pam setiap 2 jam sekali maksimum 3 jam sekali.
  • Tandem Nursing - Lakukan tanderm nursing, di mana bayi anda menyusu pada payudara sebelah kanan dan anda pam payudara sebelah kiri. Untuk teknik ini, sebaiknya anda menggunakan pam elektrik jika pam manual agak sukar juga.
  • Power Pumping- Tips yang sangat berkesan,tetapi ramai ibu yang malas lakukan ialah TEKNIK POWER PUMPING Jika stok anda sangat sedikit, lakukan teknik ini dan hasilnya pasti tak akan mengecewakan anda.
  • Imaginasi - Ketika mengepam susu, cuba bayangkan bayi anda sedang menyusu. Ini bertujuan untuk menigkatkan pengeluaran hormon yang membantu pengeluaran susu ibu.
  • Urutan- Urut bahagian bahu sehingga ke puting payudara dengan mengarah ke bawah. Ini bertujuan untuk merungkaikan urat-urat yang bertindih atau tersimpul jika ada. Hasil urutan akan memudahkan payudara anda untuk menghasilkan lebih banyak susu ibu.
  • Tenang- Mengepam dalam keadaan tenang dan relaks akan merangsang hormon untuk mengeluarkan lebih banyak susu. So, music please :)
  • Jenis pam - Pam perlu dipilih dengan teliti dan sesuai dengan tubuh anda. Saya sampai bertukar pam untuk dapatkan keselesaan ketika mengepam. Jangan terlalu berkira untuk invest membeli pam yang mahal sedikit, kerana hasilnya sangat mahal berbanding harga pam tersebut.
  • Air kosong- Jangan lupa minum air kosong sekurang-kurangnya 3L sehari keran susu ibu terdiri daripada 80% air. Jika badan ibu itu sendiri kekurangan air bagaiman nak proses susu yang cukup, betul tak? Selain itu air sangat penting untuk membantu badan ibu berfugsi dengan baik.
  • Makanan tambahan - Ambil makanan yang berupaya menambah susu ibu seperti kurma,sayur sawi, lobak putih dan sebagainya. Jika mampu ambillah SUPLEMEN PENYUSUAN,semestinya banyak membantu.
  • Doa - Doa seorang ibu adalah mustajab mintalah pada Tuhan agar dimurahkan rezeki anak agar dapat menyusu susu ibu selama 2 tahun atau lebih. Yakin dan ikhlaskan hati anda dalam usaha memberikan susu ibu ini. Keihklasan akan memudahkan urusan anda.
Kami menyediakan 3 jenis Set Ibu Menyusu yang berbeza mengikut keperluan ibu.
SET B- Ibu Menyusu
(KLIK SINI)
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin Shaklee yang semulajadi dan selamat ini, saya adalah wakil pengedar Shaklee yang sah. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di:
Azie Suhaimi- ID 894147
PM/whatsapp - 0123872690
Emel- innerbeauty2u@gmail.com
Wassalam

Thursday, September 12, 2013

SERTAI KAMI SEBAGAI AHLI SHAKLEE - PENDAPATAN 4,5,6 ANGKA

Assalamualaikum
 
 






FAEDAH DAN KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE
 
1. Untung Jual Harga Runcit ( Retail Price) sehingga 30%
2. Anda dapat membuat pembelian dengan harga ahli. Setiap pembelian, anda akan diberi points yang ditukar kepada cash setiap bulan. Ia dikenali sebagai Bonus Prestasi. Bilai bonus adalah 5% hingga 21%.
3. Bonus Kepimpinan
4. Bonus Tambahan
5. Insentif Coordinator
6. Insentif Istimewa
7. Insentif pelancongan dalam dan luar negara
8. Subsidi kereta pada setiap bulan

PURATA PENDAPATAN TAHUNAN
Pangkat/KepimpinanPurata Pendapatan Tahunan
Master CoordinatorRM 600,000 dan ke atas
Senior Key CoordinatorRM 350,000 dan ke atas
Key CoordinatorRM 250,000 dan ke atas
Senior CoordinatorRM 150,000 dan ke atas
CoordinatorRM 80,000 dan ke atas
Senior SupervisorRM 36,000 dan ke atas
SupervisorRM 20,000 dan ke atas

 
KEISTIMEWAAN KAMI
 
1. Dinaungi 5 Masters Coordinator ternama
2. Sokongan berterusan
3. Tutorial online dan juga offline (jika mahu)
4. Kelas dan coaching secara online dan offline
5. Seminar dan gathering (family day)
6. Tips perniagaan dari Master berpengalaman
7. Pelbagai aktiviti menarik

 
BAGAIMANA NAK MULA?

 
Anda boleh memilih pakej-pakej di bawah:
1. Pendaftaran ialah RM65 seumur hidup (sekiranya anda pergi sendiri ke branch untuk ambil member kit) dan tambahan RM 10 untuk Shaklee harga pos member kit sekiranya anda mahu kit tersebut dipos kepada anda, atau dihantar melalui saya, ATAU
2. Membuar pembelian RM 660 (200 UV point) untuk keahlian percuma, ATAU
3. Pembelian 2 botol VIvix untuk keahlian percuma, ATAU
4. Pembelian 3 kotak Collagen Powder untuk keahlian percuma.

 
PERBEZAAN KAMI
 

1. Perniagaan berasaskan produk
2. Sistem yang halal
3. Belajar bagaimana buat marketing online secara agresif
4. Akan di invite masuk ke Secret Group kami di FB untuk dapatkan tips-tips dan teknik marketing dan jualan.
5. OFFER BEST ini hanya terdapat dalam kumpulan kami sahaja.

 
PERLU KE MAINTAIN POINT SETIAP BULAN?
 
Tidak sekiranya anda cuma mahu makan sendiri, tak perlu maintain points. Melainkan anda mahu memulakan perniagaan dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu untuk mendapatkan bonus.

 
POINT SHAKLEE TU BOLEH REDEEM? DAPAT APA?
Dalam Shaklee, tiada sistem redeem barang…tapi diberi cash back….after kumpul certain2 point that month…dia akan calculate dan beri reward dlm bentuk cash (RM).
 

APA YANG PERLU DILAKUKAN SEKIRANYA SAYA NAK DAFTAR SENDIRI DI BRANCH
Anda perlukan sponsir iaitu ahli berdaftar dengan Shaklee. Sila gunakan ID saya 894147 sekiranya anda berhasrat untuk dibimbing oleh team saya dalam bisnes Shaklee. Saya akan membimbing anda sehingga berjaya.


 
PRODUK SHAKLEE ADA VITAMIN JE KE?
Produk Shaklee bukan ada vitamin2 je,tapi ada skin care,makeup,air purifier,bestwater filter, laundry concentrate,dish concentrate,perfume,set diet,….(boleh KLIK SINI-> http://www.shaklee.com.my untuk baca di laman web rasmi Shaklee).


 
RUGI KE KALAU SAYA MAKAN SHAKLEE TANPA JADI AHLI SHAKLEE?
 
Sejujurnya sangatlah rugi sebabnya point belian tu akan diberikan kepada AHLI yang jual Shaklee pada anda. Beliau yang akan dapat cash back dan bebefit di atas tadi. Kan dah rugi. Jiakalau dah merasakan Shaklee ni memang bagus untuk anda dan keluarga, So memang berbaloi berganda-ganda lah kalau anda yang dapat menikmati semua benefit di atas.


 
KENA CARI DOWNLINE KE BILA DAH JADI AHLI?
Inilah keistimewaan Shaklee. Anda tak perlu bersusah payah ke sana ke sini nak cari orang untuk jadi downline anda. Tak wajib pon cari downline..Bagi yang nak buat bisnes pon, anda tak terikat dengan syarat perlu cari downline. Kerana tanpa downline pon anda boleh berjaya! Tu yang best jadi ahli Shaklee nih…Tapi kalau ada downline pon takde salahnya…kita kongsi2 kebaikan kan?

 
KALAU TAK BELI APE2 BULAN TU..MATI TAK KEAHLIAN SAYA?

Keahlian tidak akan mati..dan tak wajib pun beli ape2 setiap bulan..
Kesimpulannya, kalau anda dah memang consume Full Pack atau yang memang bercadang nak consume Full Pack, tak rugi pon kalau jadi ahli…berbaloi-baloi!!!
Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli, boleh hubung saya:
Azie Suhaimi - ID 894147
PM/Whatsapp: 012-3872690

Wassalam