My Chingu..Kamsamida pada yg sudi follow. I will follow back :)

Our Annivesary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 28, 2012

wang kertas baharu

 Salam,

Duit..duit..dimana kau duit....perghh ade kat depan mata rupanya...raya tahun ni merasa la kita nak bau duit baru...tapi setakat bau jela.nak merasa dapat duit raya, dah x layak kot..kena bagi duit raya adela...adoi.kena berjimat dari sekarang ni (nampak sangat keborosanku di situ). 

Haa kenapa saya cakap pasal duit baru? sebab Bank Negara akan melancarkan pengeluaran wang kertas baharu pada 16 Julai 2012 ni..Kita dah merasa duit siling baharu kan.So sekarang nantikan ketibaan duit kertas la pulak..Tapi duit kertas RM 1 dan RM5 diperbuat daripada polimer,bukan diperbuat daripada kertas. Dan ada duit baru RM 20. Warna oren lagi tau.Vogue gitu.

Saya tahu pasal info ni pun sebab join taklimat yang diberi oleh pihak Bank Negara haritu. Dapatla merasa pegang duit baru kejap. Gambar duit di bawah ni lah yang bakal masuk dalam poket korang nanti. So tengoklah dulu, pegang kemudian.Hihi. K enjoy the piccas.
Sesi taklimat.Saya duduk belakang sekali. Port best.Hihi

Muka depan seperti biasa,muka Agong. Dari atas RM1, RM 5, RM 10, RM 20, RM 50, RM100

Muka belakang, RM 1 (Wau), RM5 ( Burung enggang), RM 10 ( Bunga rafflesia), RM 20 (Penyu), RM50 (sama macam duit sekarang), RM100 (Gunung Kinabalu)

Monday, June 25, 2012

kecik-kecik dah pakai kain batik


Ni la rupa darwish bila balik dari rumah pengasuh ( umur masa ni 2 bln 11 hari)..hihi..jangan salah faham. darwish is a boy ye.tp kat rumah pengasuh,dia kena bedung dengan kain batik.sebab pengasuh tu orang jawa.so cara menjaga baby pun ada ciri-ciri kejawaan la sikit.hihi. 

Tapi bila saya ambil darwish masa balik kerja, sampai je rumah, abis tertanggal2 bedungnya.So jadila seperti rupa di atas. K bai. Darwish nak tido dulu. Zzzzz. 


Salam