Berpantang dengan Shaklee dapat mengurangkan risiko jaundis pada bayi

Assalamualaikum
Bagi ibu ibu yang tengah pregnant, sekarang ni mesti tengah sibuk menggoogle apa yang patut berkenaan jamu atau set berpantang kan? Nak cerita sikit, masa saya berpantang selepas melahirkan Darwish dulu, saya dah prepare awal-awal jamu Salindah dan beberapa jamu lain. Mahal pulak tu..hampir RM 500 jugakla..Tapi dapat minum sekali dua je.Rugi2...Bukan sebab saya tak tahan dengan bau jamu yang memang kita dah tahu agak berbau kan, tapi disebabkan oleh masalah jaundis Darwish yang semakin tinggi bacaannya semasa kena warded di hospital. Doktor sendiri yang nasihat untuk stop makan sebarang jamu..Dan lebih malang lagi, saya tak sempat berkenalan lagi dengan si Shaklee ni masa tengah berpantang tu. So badan saya tak sempat menerima apa-apa ubat dan jamu semasa berpantang. Satu kerugian yang sangat besar..Hukhuk...
Kalaulah saya jumpa pasal Shaklee ni awal-awal masa mengandung hari tu kan bagus...Saya dapat khasiat, jaundis baby pun akan berkurang..Takpelah, kita belajar dari kesilapan. So disini saya nak share dengan ibu-ibu diluar sana, janganlah ulangi kesilapan saya ni ye. Apa perbezaan jamu dan Shaklee? Shaklee tidak mengandungi jamu yang akan meningkatkan jaundis baby. Shaklee adalah supplemen organik yang sangat berkhasiat. So fikir-fikirkan dan renung-renungkan ye ibu-ibu sekalian..Pilih yang terbaik untuk diri dan baby anda. 

Ketahui khasiat yang anda perolehi daripada supplemen yang terkandung di dalam SET BERPANTANG & LENGKAP (MENYOKONG PENYUSUAN SUSU IBU)
* B-Complex :
  • sebagai penenang (anti-stress),
  • elak kemurungan (meroyan)
  • menstabilkan hormon.
* Vitamin C :
  • penting untuk pembentukan kolagen,
  • mempercepatkan penyembuhan luka,
  • memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
* Multivitamin with Iron (Vitalea):
  • Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan).
  • Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
* Zinc Complex :
  • membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim).
  • Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur.
  • Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
# Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah :
* Energizing Soy Protein
*Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix). Kedua-dua ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundis, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu.

* Alfalfa berfungsi sebagai milk booster, melegakan urat sendi, lawas, buang angin dalam badan dan untuk kesihatan kewanitaan.


 -->Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.




--> These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Wassalam

Comments

Popular Posts