Bukan Promote, tapi kisah benar : Ostematrix Shaklee untuk tulang kuat

Assalamualaikum
Hi blogger sekalian..harini saya nak share kesan selepas mengamalkan Ostematrix Shaklee.

Ceritanya bermula begini, selepas habis waktu berpantang dan cuti bersalin selama 3 bulan (selepas melahirkan Darwish), setiap hari selepas pulang dari kerja saya akan bergegas mengambil Darwish di rumah babysitter..jauh tak jauh jugala dari rumah saya. Dalam 10 minit kalau tak jammed. Tapi kalau jammed mahu makan 30 minit juga kot. Sampai apartment babysitter tu, saya kena menapak naik tangga sampai ke rumah dia di tingkat TIGA. Tiada sebarang bantuan lift atau eskalator ye tuan puan. Lepas ambil Darwish, terhuyung hayang saya mendukung Darwish menuruni tangga.

Sampailah umur 5 bulan, Darwish semakin debab dan berat berat lebih kurang dalam 6  kg. Bagi korang yang tough2 yang sedang membaca ni mesti kata "apedehal, 6 kg je kott"..Tapii, bagi diriku yang cikeding dan hanya seberat 48 kg ni, mampu telan air liur sajelah. Tapi kalau keluar jenjalan dengan husband, confirm saya tak dukung Darwish. Husbandku yang tough itu akan ambil alih tugas mendukung :).
Darwish Irfan- 4 months old- debab kan

Ok sambung cerita. Disebabkan isu berat Darwish semakin meningkat, semasa nak dukung Darwish dengan tergesa-gesa, tangan kanan saya terseliuh..Prakkk ( saja buat bunyi efek.bagi best sikit drama ni.hihi).Ohh mai..Sakit wooo..Tapi paksa gak dukung bawa masuk kereta. Pastu nak drive ke rumah lagi..Drive kereta manual pulak tu. Hambekk..Terpaksalah bawa kereta macam orang baru dapat lesen L. Bawa penuh slow motionnya. Part nak pusing stereng memang hazab. Tapi bila terpandang je muka si debab montel kat baby seat sebelah tu, terus hilang rasa sakit :)

Sampai di rumah, mengadu kat husband. Dia pun tolonglah urutkan ala-ala amatur...Takde perubahan langsung..Hihi..Lepas tu gi bawa berurut dengan bidan yang ururt semasa saya dalam pantang haritu. Ala-ala profesional. Pun takde perubahan. Bidan tu nasihat --> jangan banyak guna tangan kanan dan selalu urut2 tangan tu. Boleh bayangkan tak?Buat kerja guna sebelah tangan? Camne den nak drive pegi kerja? Confirm tak boleh bayangkan.
Hampir setahun menderita sakit tangan ni...dah tak tahan sangat, saya pergi jumpa doktor kat klinik, minta dia x-ray..Nak bagi puas hati apa yg dah terjadi pada tulang tangan ku ini. Tapii,  hasil x-ray menunjukkan tulang ku sihat2 belaka. Takde yang terkehel atau retak. SO what is the problem with my hand?? Susah kot nak buat kerja sebelah tangan. Nak tak nak terpaksa juga guna kederat tangan kanan.

Lepas jatuh cinta dengan Alfalfa, saya nekad nak cuba Ostematrix (kalsium). Saya usaha amalkan walaupun tak disiplin. Hampir 2 bulan lebih jugaklah, Alhamdulillah tangan dah takde sakit langsung..dukung Darwish pun guna sebelah tangan je sekarang. See. Percaya tak? Macam percaya je..macam betul je.. hihi.. 


 # shaklee adalah bahan semulajadi, jadi ia mengambil masa untuk mendapat kesan positif. Just teruskan dan berdoa agar dapat kesan positifnya.

Nak cuba?  Boleh calling2 or watsap2 sy :)
Wassalam

Comments

Popular Posts