My Chingu..Kamsamida pada yg sudi follow. I will follow back :)

Our Annivesary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 20, 2013

Bakal pelatih PLKN (Program Latihan Khidmat Negara) sila baca ni!

Assalamualaikum dan Hai,
 
Siapa bakal ikut jejak langkah saya sebagai pelatih PLKN?? Sila angkat jari!. Wohooo..Ramai kot. Siapa yang kena PLKN di Sabah macam saya? Sila angkat siku! Uikss tak ramai kot. Mana aci. *Aci kat estet lahh.
 
Nak habaq hang..Ada peraturan baru untuk pelath PLKN baqq hang. Semua pelatih diwajibkan menjalani ujian kehamilan sebelum menyertai PLKN..Erkkk kehamilan?? Baru umur 18 tahun dah ada yang kahwin ke. Wahh advance uoll..Kahwin muda giteww..Jika didapati ada yang hamil, mereka akan diberi penangguhan. Ini untuk menjaga kandungan dan juga ibu tersebut. Bahaya la kalau pregnant buat aktiviti2 lasak nanti. Panjat pokok, panjat gunung, lompat atas bumbung, makan megi kat dalam hutan..Ehhh.
 
Info: Sejak PLKN dilaksanakan daripada tahun 2004 hingga kini, terdapat 6 buah kes pelatih PLKN melahirkan bayi ketika menjalani program tersebut.

Info tambahan: Best wooo join PLKN ni. Tak rugi baqq hang..Rasa takmo balik ke Semenanjung dah time kat Sabah tu ( saya 1st batch tahun 2004). Psst..Diana Danielle pun pernah join PLKN. Dah jadi mak orang dah sekarang. Sama lah kita Diana..Hihii





Best wooo baqqq hang



Terima kasih kerana sudi membaca !

No comments:

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)