Review: Medela Freestyle setelah hampir sebulan penggunaan

Assalamualaikum

Refer entry medela fs , so hari ni tergerak hati nk buat review pasal my breastpump ever. Sebelum ni guna Pureen, tapi dah jatuh cinta pada Medela Freestyle. Sebab apa saya jatuh cinta? Meh sini nak habaq mai..

reviewnya:

1- Handsfree kit: Boleh pam sambil menaip kat komputer, sambil makan mekdi, sambil minum air kosong 1 liter, sambil borak kat telefon...best x? Kalau terlebih rajin, sambil masak,sambil ngemop lantai pun boleh pam, sebab motor dia boleh sangkut kat pinggang seluar/kain kita pakai tu..Tapi over sangat la pulak kan nanti.

2. Bunyi motor moderate. Tak kuat sangat, tak bising macam bunyi motorbot sangat. Saya sorokkan dalam laci. So bunyi tu terserap la sikit.

3. Ketahanan bateri. Charge hari isnin, then sampai hari jumaat tu bateri masih bertahan. Sebab saya just pam 2 kali je time kerja, pagi sekali, petang sekali.

4. Parts dia tak banyak sangat nak assemble. So takde renyah dan ambil masa sangat.

5. Suction yang sangat selesa, tak sakit..huhu

6. Boleh single pam, atau double pam. Sebagai contoh, sebelah baby ,sebelah pakai pam (tandem nursing). So jmat masa dan kuantiti susu dah kat situ. 'Setitik susu,ibarat setitik peluh ibu memerah'. Haha.

7. Kuantiti susu saya menjadi double, compare masa saya guna Pureen dulu. Wahh sangat happy masa 1st time dapat susu sebanyak itu ( 10 oz - 12 oz). Tengah berusaha lagi untuk banyakkan lagi kuantiti. Chaiyok aize !!



So conclusionnya, saya bagi 5/5 bintang untuk Medela Fs. Dan sebab tulah Darwish jadi bambam, sebab dapat minum susu ibu penuh khasiat.. Yahoooo


Terima kasih mama sebab bagi saya minum susu ibu :)












Comments

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts