My Chingu..Kamsamida pada yg sudi follow. I will follow back :)

Our Annivesary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 1, 2011

Nikmatnya sahur bersama suami

Assalamualaikum

Seperti yang sedia maklum, saya baru masuk 2 bulan mendapat title 'Puan'. Means baru kahwin la pada yg x faham lagi tu ye. Semalam (Ahad) saya n encik suami balik ke rumah parents saya di Rasa,Kuala Kubu Bharu. Kami balik pun dah agak petang sebab pagi tu ada hal yang perlu kami uruskan. Mesti korang pelik, nape x balik je ari Sabtu tu. Keinginan dalam hati kalau boleh hari Jumaat lepas kerja tu nak tros balik rumah mak, tapi di sebabkan encik suami perlu menjalankan tanggungjawab sebagai seorang jurutera di kilangnya pada hari Sabtu, saya terpaksa pura-pura akur. Nak jadi isteri solehah, saya kena sentiasa redha dan taat kata suami. Itu benda baru yang wajib saya belajar dan amalkan. Semoga saya sentiasa istiqamah.

“Istiqamah itu kamu berdiri terus mematuhi suruhan dan larangan Allah tanpa berubah-ubah seperti musang” (Ibn Qayyim, Tahzib Madarij al-Salikin, 2/528, Beirut: Muassasah Fuad).

Itulah saja tazkirah ustazah hari ini ye anak-anak..eh..ehhh.salah dialog. Disebabkan tanggungjawab beliau pada kerja, kami balikla rumah hari ahad. Sampai dah nak maghrib. Kelam kabut mandi solat semua, konon nak pergi surau untuk solat terawikh. Tapi disebabkan badan terlalu penat,kami just solat isyak dirumah. Encik suami pulak sambung buar kerja-kerja ofis dia di laptop. Xberenggang langsung (jeles kee azie??).

Dah pukul 1 pagi kot, mata saya x dapat nak menampung keberatan kelopak mata ni. Kebetulan encik suami kata ' Ayang pi la tido dulu k,lewat dah ni'. Lebih kurang camtu la ayatnya. So saya pon tido dengan harapan sahur esok nak bangun awal tolong mama masak. Set jam pukul 5 pagi.Semangattt

Haaa agak-agak saya berjaya ke masak sahur buat pertama kali untuk suami tercinta? Kita minum duluuu.erkk..silap2. Kita rehat duluuu.Penat jari ni menaip.Puasa 1st day la katakan. Will be continue......






erkk.kami ada gaduh ke? sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula husband n wife kann.Tapi xelok gaduh lama2. Kejap je dalam sesaat dua camtu. Boleh kee??hoho
   
Salam :)

11 comments:

aimaniman said...

dik.. akak wakil aimaniman ajak adik bagi kad raya kat anis.. jom bagi kad raya dapat plak duit raya.. ye yee
wow.. 1st time sahur ngan husb.. tentu semangat membara.. bangun ke tak ke tuw..

aimaniman said...

akak dah folo.. jom folo balik taw... jgn lupa bg kad raya kat anis.. jom...

aziesuhaimi said...

@aimaniman : wah baru 3rd day puasa dah bagi kad raye ye.advance tu.hehe..haa bgn ke x,tunguuu..ok i will follow u.thanks :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

sis,sy agak2 sis xsmpt nk tlg ni..hehhe,terlajak tido..huahuah..tekaan aje ea..

slmt berpose sis..

p/s: geram kan lau org suke mggtal ni..heheh

DoodleLicious said...

semoga berjaya sediakan sahur dlm 1 bulan...

^____^

uzAy said...

wahh! besnyee..selamat berpuasa :)

izfanora said...

wah.. seronok nyer berpuasa bersama yg tersyg buat kali pertama.. mesti suasananya berbeza..

boleh lg wish x nie? ---> selamat pengantin baru..

SweetLikeWhat said...

memang nikmat berpuasa dengan yang tersayang.. :)

hanez said...

salam ziarah & follow..

hanyzham hadny said...

selamat berpuasa..semoga berbahagia di samping insan tersayng..

BeloG MTT said...

Syoknyaaa..MTT tak sempat lagi bersahur mahupon berbuka puasa dengan Mista Tunang lagi.. Tak apa la masa banyak lagi kan.. :)

Selamat berpuasaaaaaa :)

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)