Home suwit home



Weeee~~

Assalamualaikum sume.. Wahhh sonoknye sy dapat balik umah.i miss my tv,miss my bed,n d most I  miss is my family n my kesayangan..seminggu kursus kt MyRA (Malaysian Railway Academy) tersangat2la memenatkan..sooo exhausted...kursus  ni bukan bleh relax2..kursus kena perah idea sampai kering.hoho..kursus ni nama dia Tranformasi Melalui inovasi (TMI). The purpose of dis course is to develop any new ideas from the executive staff to make any improvement for KTMB to gain revenue or cut costing. In 1 group have 5 members. Sume kena tron padang bagi idea termasukla manager2 n GM yg trsangat2 la bizi kan. 


Emmm seminggu kt MyRA.. next week kat Hotel Equatorial Bangi for 3 days.. n the week after next week continue lagi kat hotel mana ntah. maybe kt shah alam kot..adoiii..keje kt ofis pn dh melambak. Tambah lagi keje lain ni..it’s ok azie.take it as a challenge for u. Keje mana yang boleh goyang kaki kan. So nak x nak i need to bare with it. Susah senang pon untuk diri sendiri. Yela,kalau kita keje rajin nak tambah profit untuk company kita, dapatla gaji. Kalau malas keje n company pon xde profit.Last2 company gulung tikar, consequence nya kena kat kita balik. Kita jugak yg xde gaji then kena carik keje lain.Adoyaii,xnakla jadi cmtu. So malas2 camne pon, kenala transform jadi rajin.

N from dis courses, ada jugak advantage nya utk diri saya. Disebabkan saya baru je join KTMB ni, so staf2 dari department lain xramai yg kenal saya.Sebab department saya dgn diorang bukannye dekat2. N from the day 1, ramaila yg dok Tanya saya ni sape, bile msk keje n so on. Terasa mcm artis la plak kan.haha..prasan lak minah ni kan..okay, so from dat moment org dh knal saya, n saya dapat ramai membe2 baru...dat part  yg paling bestla,sbb dapat menambah kawan sesame islam dan juga bukan islam..hehe


Masa seminggu kursus kt Batu Gajah nun adela kena wat task pasal survey dari orang ramai mengenai KTMB. So dapatla kua jln2 jap.hehe.. Tapi macam klakar la jugak sebab tiba2 menonong pi dekat orang x dikenali then Tanya mcm2 soklan. Nasib baik residents kt batu gajah tu bagi cooperation yang sangat2 baik n soo friendly. So dah boring baca saya membebel ni, jom tgk pic2 yg diamik semasa task ni dibuat.Enjoyyy


Depan kaunter tiket kat stesn batu gajah


Ehem2..konon2 nak temuramah la tu
Baca btol2 signboard kdai tu. Kedai LE'LAKI ZASSS. signboard kdai yg menraik perhatian sungguh



Nak interview ke nak mngorat minachi tu?haha

Picture of my teammate



Okay dokie..c ya later


Comments

Popular Posts