APA ITU ESP??? SEJAUH MANA IANYA PERLU???? & KENAPA SHAKLEE??

Assalamualaikum 



♥ESP adalah minuman kacang soya yang rendah lemak dan yang lebih penting, tak bersifat GMO (iaitu kacang soya yang bebas daripada pendedahan perubahan genetik - daripada benih sampailah penyimpanan [semulajadi&berkualiti]).

♥ESP sumber protein biologi yg lengkap utk kita sebab kandungannya.. Ada kesemua 9 asid amino perlu, yang PERLU DIAMBIL kerana badan kita tak boleh nak menghasilkannya sendiri...tapi, apa pulak asid amino ni??

**Struktur protein terbina oleh komponen2 kecil yang dikenali sebagai ASID AMINO. Setiap protein adalah berbeza & terdiri daripada komposisi asid amino yang berbeza. Protein yang berkualiti adalah protein yg mengandungi kesemua (@ hampir semua) asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia... (iye.. pengambilan ESP adalah jawapan terbaik)

**Asid amino inilah juga yang membantu singkirkan toksik dan lindungi hati serta organ2 yang lain.

**kalau kita tengok maksud perkataan protein tu sendiri adalah daripada perkataan yunani yang bmaksud "PROTOS" yang bermaksud "yang pertama muncul@tmpt pertama"... kenapa?..sebab tubuh badan kita ni terdiri daripada protein. (Tulang, otot, organ, kulit, rambut adalah DIPERBUAT daripada protein) (antibodi,enzim, hormon pula TERBENTUK daripada protein) (sebahagian daripada hemoglobin juga daripada protein..hemoglobin ni fungsinya untuk angkut oksigen ke sel2 dalam badan kita)
**bukan itu sahaja, protein juga membantu membina dan memperbaiki tisu2 badan, menyihatkan jantung, tingkatkan antibodi, bina dan kuatkan sel, bekalkan tenaga, menegangkan kulit (elastic fiber) dan menggalakkan lagi pnghasilan susu ibu.

KENAPA SHAKLEE???
♥Shaklee lah syarikat PERTAMA yang mencipta supplement berasaskan kacang soya. sejak 1970 lagi dijalankan ujian klinikal terhadap keperluan protein dan telah terbukti bahawa soy-protein adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan.

♥ESP Shaklee ialah tanpa kolesterol & laktosa, tiada perasa tiruan/pemanis/pewarna/pengawet, dan yang penting ianya INSTANT & VERSATILE (boleh campur dgn mana2 minuman kecuali kopi/teh DANNNNNN kadar penghadaman yang tinggi, diserap terus dlm darah).

KALAU TAK AMBIL ESP??
♥ESP ni adalah makanan tambahan dan ianya muncul untuk menampung keperluan protein untuk tubuh badan kita. kalau kita tak ambil ESP ni,kita perlu pastikan yang setiap hari kita makan sumber protin, yang boleh didapati daripada daging,susu lembu,telur,kekacang,tofu,tempe,soya dan lain-lain protein..tapi hakikat sebenarnya, rata-rata makanan di malaysia ni amatlah rendah kandungan proteinnya... akibatnya? boleh menjejaskan hampir keseluruhan fungsi tubuh kita.
 
Untuk info lanjut boleh PM/whatsapp saya: 012-3872690 (Azie Suhaimi)

Feel free to share ♥ 

Wassalam

Comments

Popular Posts