Renovate Dapur ala-ala rumah Linda Onn

Assalamualaikum 

Hurmmm..semenjak dua menjak ni, bila buka PC/laptop je, website yang saya wajib lawati mesti ada kena mengena dengan rumah, dapur, ubahsuai...huhu..Dah kemaruk nak renovate rumah la tu nampak gayanye... Waaa makin banyak website saya tengok, makin rambang mata di buatnya..Banyakkk design lawo2....Ongkosnya pun kena la lawaa kan..

Takpe, kita buat satu2 ye azie..Jangan gelojoh gelabah tak tentu pasal..Nanti yang di kendong tercicir, yang di kejar tak sempat nak kejar pulak..Soo plan pertama ataupun fasa 1 ialah nak ubahsuai dapur (wahhh angan2 tinggi kau). Nak buat kitchen cabinet..Yela bila dapur dah cantik berkilat, confirmla semangat nak memasak tu akan datang macam kilat..Sekarang ni semangat nak memasak lambat macam siput ke?Hoho..Kantoi..Dan confirm masakan akan lebih sedap..sesedap mataku memandang dapur baru ku nanti...Yeehaa..

Saya dah survey2 website interior designer, dan dah cuba dapatkan beberapa quotation dari kontrakotr..Harga mesti dalam bajet yang dah kami (saya dan husband laa) rancang. 

Ekceli, kabinet dapur ni ada macam-macam material..Eg: melamine, 3G glass, acrylic , nyatoh etc..Table top dia pun ada beberapa material yang boleh di pilih ikut citarasa masing-masing..Seperti chipboard, solid surface, tiles, granite etc..Ada harga murah, ada harga mahal. Bergantung pada kualiti dan ketahanan bahan tersebut..Wahh macam bagi lecturer kat student pulak bunyinye ye..Haha..

Apakah melamine itu? Nak tahu material2 yang lain yang digunakan untuk buat kitchen cabinet? Haa tunggu entry yang lain pulak ye..Entry kali ni untuk nak berangan bermimpi kejap..Hihi. Silalah bersedia cuci mata anda ye..Antara dapur idaman saya..Jeng..jeng..jeng..

Hijau epal..sejuk mata memandang



Hitam+ putih itu menawan + suci..Tapi kena rajin cuci la,sebab senang nampak kotor


Meja bar bertingkat
 


Material nyatoh..Mahal woo..Suka lantai dia



Siap ada chandeliar bagai kat dapur dia..


Merah + Hitam = Sukaaa, nampak eksklusif

 Haa ni la dia dapur Linda Onn...Ala-ala gambar di atas kan... Credit:Media Malaya

Teruja kan tengok dapur lawa-lawa ni..Suka-sukaa :)




Wassalam

Comments

  1. kos nk renovate dapur ni antara yg tmahal klau nk renovate rumah...murah rzki bleh la buat kan..goodluck!

    ReplyDelete
  2. munna: emm tula, memang mahal pun..tapi kalau x buat skrg, harga pun jadi semakin mahal nanti..huhu..munna dah penah buat dapur ke? blh share experience

    ReplyDelete

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts