Stroller Darwish yang dulu: Sweet Cherry Montana

Assalamualaikum
 
Kali ni nak cerita mengenai stroller yang dipakai dan yang pernah digunakan oleh Darwish kesayangan saya. Masa saya pregnant dulu, memang tak sempat nak mengsurvey jenis2 stroller yang ada di market. Alahan yang sangat teruk menyebabkan masa saya banyak dihabiskan dengan tidur dan muntah..Huhu..Sangat sadis time tu. So setelah Darwish dilahirkan, beliau memang takde stroller lagi. Sebab fikir logik gak, takkan dalam pantang dah nak bawa baby keluar jalan-jalan kan..Dahla Darwsih tu baby pramatang..Risau la nak bawa dedah kat public..Prevent is better than cure kan..
 
Bila Darwish masuk umur 3 bulan, keinginan untuk bawa baby jalan-jalan sangatlah kuat. Dahla saya pun dah lama tak melaram pi jalan-jalan ( sebab kes saya terlantar di hospital hampir 2 bulan masa mengandungkan Darwish) . So gamble je saya dan husband bawa Darwish pi Carefour tanpa ada stroller ( Carefour je punnn)..Means Encik Suami kenalah dukung dia sepanjang masa..Saya nak tolong dukung pun tak boleh, orang kena czer, sakit luka kena bedah tu masih ada lagi. Tapi nasib baik encik suami saya sangatla 'tough' orangnya..Hihi..
 
Tapi bila dah hampir sejam lebih berjalan mencari barang dalam Carefour tu, of coursela Encik suami dah semakin keletihan dan lenguh sebab mendukung Darwish..Walaupun masa tu berat Darwish hanyalah 3 kg lebih dan dia juga lena tidur dipangkuan ayahnya..tapi still kesian saya tengok suami saya...Jadi kami pun segeralah ke kaunter bayaran, dan pulang terus ke rumah...
 
Pada minggu seterusnya, tanpa berlengah lagi, kami terus planned nak pegi Jusco Bukit Tinggi ,Klang untuk survey dan terus bawa balik stroller untuk kegunaan Darwish..Malangnya, di Jusco takde pun brand-brand impian saya ( Quinny, Mclaren)...Tapi nasib baik gak takde, kalau tak, mau habis setengah bulan gaji beli menda tu...So brand yang paling faymous di Jusco adalah Sweet Cherry..Memang sweet-sweet je stroller dia..Harga mampu milik...Range RM 80+ hinggalah RM 700+ if saya tak silap..
 
Setelah penat membelek2, menggodek2, sampai Darwish pun jadi model masuk dalam stroller tu, at last saya dan husband pun sepakat beli Montana Stroller brand Sweet Cherry..Harga RM 350 kot..Sorry,saya ni pelupa banyak..Hihi . (Ekceli, before pi Jusco ni,kami dah survey kedai2 lain).
 
Macam ni lah rupa dia..Boleh refer website Sweet Cherry
 
 
 
Dan inilah rupa dia bila Darwish duduk dalam stroller ni....Gambar ni diambil masa Baby & Mother Fair di Midvalley tahun lepas..Si Ayah setia menolak stroller, Darwish setia dengan belon pink, si Mama setia dengan kamera..Hihi..Dan stroller dia wajib letak kipas kecik tu, incase tempat panas ke, ON kan je kipas tu..
 
 
Advantages:
 - Selesa sebab stroller ni luas..Sesuai untuk baby debab2 macam Darwish.
 - Bawah seat tu ada basket untuk letak barang. Selalu saya letak plastik bag time  shopping..So jalan berlenggang je.
 - Belakang seat ada compartment untuk letak barang kecik2, seperti botol susu, botol air etc.
- Tahan lasak sebab tayar dia agak besar
- Seat boleh laras 3 posisi. Boleh baringkan baby. Sesuai untuk baby newborn hingga 4 thn
- Depan seat ada food tray. Boleh remove if tak nak guna
- Tayar belakang ada brake. For safety
 
Disadvantage:
- Besar gedabak, so ambil space yg banyak untuk storage dalam kereta. Kalau kereta besor, takde masalah
- Sangat berat untuk diangkat. Saya pernah try angkat nk bawa masuk kereta,tapi tak mampu den. So husband jela yg buat kerja mengangkat tu
 
 
So far tu je kot, if ada lagi nanti saya update..Tapi sekarang Darwish dah tukar stroller lain.Hihi..Nanti saya cerita entry lain.
 
 
 
Wassalam

Comments

  1. comel dia.. hehe.. suka kene sorong.. hehe

    ReplyDelete
  2. senang sikit, tapi kekadang jarang bawak stroller kalau tempat tu ramai sangat orang, dan sempit, huhuhu

    ReplyDelete
  3. @ Ejulz: Macam nick name husband saya lak, pejol..hihi..a'a mmg suke jalan2, kalau stroller tu stop, confirm nangis berlagu2

    @Faiz: tula pasala, kena cari stroller yang kecik je..sebab tu kami tukar stroller lain..Tak pakai yang ni dah

    ReplyDelete
  4. stroller ni boleh ubah posisi baby mengadap kita x?

    ReplyDelete

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts