medela freestyle saya :)

Assalamualaikum 

Alhamdulillah..ape yg saya tunggu selama ini. dan ade depan mata..mmm..medela frestyle saya..sampai ke tangan dengan selamat....ekceli bila buka kotak, otak jadi macam blur-blur sikit,sebab banyak jugak barang dalam kotak tu.yela,selama ni pakai breastpump brand 'Pureen'..ada 3 parts je..bila jumpa fs ni, tu yang jadi jakun sikit..hihi...antaranya parts nya ialah:  .

  1. tote bag untuk isi all the equipment. size dan design agak sesuai untuk di bawa jalan-jalan
    Tote bag. Warna hitam. Semua standard colour

     
  2. cooler bag dan ice pack..ice pack ni jenis yang tahan lama dan tahan lasak, bukan jenis yang dalam plastik biasa tu( until now,dah dua ice pack saya yang plastik tu koyak. so orang yang ganas macam saya ni sesuai la guna ice pack jenis contoured ni)

  3. 4 botol (150ml ) bekas susu brand medela yang BPA free termasuk penutup dan extra 1 puting 
    Cooler bag + ice pack yang tahan lasak + 4 botol susu medela
     

  4. 2 corong pump size M (24 mm) dan 2 corong pump size L (27mm)
  5. 1 set tubing

    Tubing- ada 3 connector
  6. Kit untuk free hand pumping.Lebih kurang macam getah yang diikat pada nursing bra. So make sure kena ada nursing bra yang mencukupi untuk guna hands free.

    Boleh belajar cara guna melalui manual booklet yang dibekalkan sekali dalam kotak tu
  7. 1 rechargeable bateri ( pastikan bateri di cas lebih 8 jam untuk pertama kali ). Bila dah cas penuh, tak perlu sambung pada power supply, so bolehl mengepam sambil buat kerja rumah atau mengupdate fesbuk.hihi
  8. 1 charger/ac adaptor. Disebabkan pam ni di beli direct dari US, pin pada adaptor hanya sesuai untuk plug di US, so di Malaysia kita kena beli 3 pin adaptor untuk sambung ke plug rumah kita. Saya beli di Jusco je, RM 5.90..ada yang lagi mahal, depends pada user la nak guna jenis yang macam mana kan. Tapi so far saya guna adaptor Jusco tu, alhamdulilah ok je :).
    Power cord & charger - Perlu beli adaptor untuk sesuaikan dengan plug di Malaysia
  9. Dan yang paling penting ada motor pam yang compact (comel je size dia dengan kaler kuning) with digital display and timer
    pump motor fits into your hand

Yang banyak tu aksesori dia je. Bila nak pam di ofis,bawa barang yang penting je..so takdela nampak gedabak sangat beg tu kan..

Bukan niat nak menunjuk, hanya berkongsi dengan ibu-ibu dan bakal ibu di luar sana yang sedang tercari-cari breastpump yang sesuai untuk diri masing-masing.Semuanya terpulang pada rezeki, ada guna cara marmet pun still dapat fully breastfeed baby dia, ada juga yang beli riban-riban tapi tak sesuai dengan diri dia. So nak tahu pam tu ok ke tak dengan diri kita,kenalah cuba dulu kan.
Sekarang dah ada banyak kedai untuk ibu dan anak yang offer untuk testing any breastpump yang berkenan di hati. Tapi kalau ada uwang lebih, enggak salah kita membeli sesuatu yang terbaik utk kita dan anak kita kan.
Ada juga yang bertanya saya mengenai medela fs ni. Brand ni kan tengah hot macam pisang goreng panas sekarang ni (which is a good sign, ibu-ibu dah sedar tentang kepentingan susu ibu untuk bayi mereka). Jadi kepada sesiapa yg berminat nak membuat pertanyaan mengenai breastpump brand medela...bolehlah berhubung dgn saya..saya akan cuba offer harga yang termurah untuk  ibu yang seangkatan seperti saya..insyaAllah..saya akan membantu.. Happy breastfeeding mommies :). 


Wassalam

Comments

  1. Salam sis...
    boleh email price breast pump nie x kat sy

    email
    fareast23@gmail.com
    faizah....

    ReplyDelete
  2. salam....cnr nk dpt hg murah breastpump..sy tringin nk fully bf my baby....leh kongsi x kt email sy budakbaeq@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  3. salam azie.. blh email tk brape harge breastpump medela fs ni? ok gk klo dpt harga yg mrh cket. ape beza dngn medelaswing ek?
    ni email sy: nurzharifsofea@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. Salam, bleh pm saya? My fs baru rosak..rasa nk nanges..

    ReplyDelete
  5. anon, zharif: salam..harga sekarang RM 1600...if berminat boleh PM saya di innerbeauty2u@gmail.com ye :)

    izzmin: emm camne boleh rosak?dah berapa lama guna tu? sayangnye

    ReplyDelete
  6. Salam sis,blh email hg n bli kt mn
    sha.hanie@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. salam sis..tolong emel kat saya psal breastpump nih..
    shewadi@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. email kat saya juga psych_o88@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. I want to sell my new batery medela fs. just used once. I bought this bcoz I thought my medela fs was getting problem with the battery. however, it was not. after sent for service, my medela get back to normal condition. rm 270 price is negotiable. only used once. within malaysia free postage. feel free to contact me 013-2494837

    ReplyDelete
  10. salam apa beza dgn medelaswing? berapa harga utk medelafs ni? pm harga ye :) allahhurobbi@gmail.com

    ReplyDelete
  11. salam apa beza dgn medelaswing? berapa harga utk medelafs ni? pm harga ye :) allahhurobbi@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Boleh ambik gmbr adapter tu x?

    ReplyDelete
  13. Boleh letak gmbr connector utknsesuaikn pin di msia?

    ReplyDelete
  14. stilll jual lg ke medela fs??bleh pm hrga??nurulsuhaini@yahoo.com.my

    ReplyDelete

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts