pesakit yang tidak boleh mengambil supplemen shaklee

Assalamualaikum

Jangan malu atau segan bila saya bertanya soalan2 yang berkaitan dengan kesihatan anda.. Itu adalah disebabkan saya mahu memberikan khidmat rundingan yang terbaik buat semua klien saya.. Di sini saya senaraikan jenis2 penyakit dan suplemen shaklee yang perlu dihindari (menurut pembacaan saya):



  • Hyperthyroid – Tidak boleh mengambil Vitalea kerana di dalamnya terdapat IODINE. Pesakit hyperthyroid tidak digalakkan untuk mengambil iodine kerana kandungan iodine di dalam darah sudah tinggi. Kalau ambil iodine, makin tinggi la paras iodine kan??
  • Hypothyroid – Tidak digalakkan mengambil ESP dan Cinch Shake Mix (soy based)
  • SLE – Tidak boleh mengambil Alfalfa dan juga Vitalea. Somehow alfalfa mengaktifkan sel SLE. Walaupun di dalam vitalea hanya terdapat sedikit alfalfa powder, namun tidak disarankan apatah lagi jika anda sedang mengandung. Jika mahu juga mengambil Vitalea, perlu dapatkan konsultasi daripada doktor bertauliah.
  • G6PD – Tidak digalakkan mengambil Alfalfa kerana Alfalfa kaya dengan Vitamin K. Namun begitu terdapat kes2 pesakit G6PD yang boleh mengambil alfalfa.
  • Thalasemia – Tidak boleh mengambil Vitalea kerana ianya telah diformulasi dengan IRON. Pesakit thalasemia perlu cut-off pengambilan Iron kerana jika berlebihan boleh memudaratkan diri sehingga perlu melalui proses pemindahan darah.. Jika anda mengandung, sila dapatkan nasihat daripada doktor bertauliah.

Selain dari senarai di atas, sebarang rasa tidak selesa yang anda rasai selepas mengambil suplemen kemungkinan besar hanyalah disebabkan oleh healing crisis..

Boleh hubungi saya bagi sebarang pertanyaan.. Saya cuba bantu sebaik mungkin.. InsyaAllah :)

Azie Suhaimi
Id 894147
Whatsapp: 012-3872690
Email : innerbeauty2u@gmail.com

Comments

Post a Comment

Kamsamida pada sape2 yg sudi komen :)

Popular Posts